رویکرد پژوهشی اساتید تقویت شود

حجت الاسلام محسن جلالی:

معاون پژوهشی حوزه علمیه اصفهان بر ضرورت تقویت رویکرد پژوهشی اساتید و تربیت طلاب پژوهشگر در مدارس تاکید کرد.

حجت الاسلام محسن جلالی، در هم اندیشی معاونین پژوهشی مدارس علمیه استان اصفهان اظهار کرد: دغدغه همه طلاب این است که آینده آنها چیست و آیا محتواهای تحصیل شده در حوزه علمیه، تضمین کننده آینده شغلی آنها است و یا آنکه محتواهای خوانده شده را چگونه باید استفاده کرد.

وی بیان کرد: یکی از نکات مهمی که باید در محتوهای ارائه شده و تدریس شده به طلاب توجه کرد، تدریس مهارت های پژوهشی است، تقویت مهارت پژوهشی طلاب برای آینده کاری و شغلی طلاب  بسیار موثر است.

 معاون پژوهشی حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: مهارت نویسندگی، قلم در دست گرفتن و ارائه یک مقاله و تالیف یک کتاب توسط روحانیون و اساتید حوزه علمیه اصفهان از نکات مهمی است که باید جدی گرفت.

وی افزود: پژوهشی شدن اساتید، لازمه پژوهشی شدن طلاب و روحانیون است، همکاری مستمر اساتید با طلاب حداقل پایه ۶ به بالا در زمینه های مختلف علمی و پزوهشی ضروری است.

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: معاونین پژوهشی مدارس علمیه  برنامه ریزی  دقیقی انجام دهند تا از اساتیدی که در حال تدریس در مدارس هستند، تالیف مقالات، کتاب و پایان نامه های پژوهشی درخواست کنند.

وی متذکر شد: در حال حاضر برای سطح ۳  و قسمت پایان نامه ها، استاد راهنما و استاد مشاوره در حوزه علمیه اصفهان کمبود استاد داریم که تقویت مهارت پزوهشی اساتید حوزوی باعث ایجاد فرصت های کاری برای اساتید می شود.

معاون پژوهشی حوزه علمیه اصفهان یادآور شد: هفته آخر آذرماه مصادف با هفته پژوهش است، لذا انتظار است که معاونین پزوهشی مدارس علمیه دراین زمینه برنامه ریزی هایی داشته باشند.

وی عنوان کرد: تشویق چهره های پژوهشی مدارس، معرفی ممتازین پژوهشی، برگزاری نشست های پژوهشی  برای طلاب با موضوعاتی همچون  نقش پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب از جمله پیشنهاداتی است که معاونین پژوهش می توانند اجرا کنند.

حوزه علمیه اصفهان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × دو =