حجت الاسلام سید محمد ابطحی مسئول انتقالات حوزه علمیه اصفهان از آغاز ثبت انتقالات (اعم از داخلی و خارج استان)حوزه علمیه استان اصفهان از تاریخ 10 الی 31 مردادماه خبر داد.
حجت الاسلام سید محمد ابطحی اظهار کرد: سامانه انتقالات حوزه علمیه استان اصفهان از تاریخ ۱۰ الی ۳۱ مردادماه برای ثبت درخواست های انتقالی (اعم از داخلی و خارج استان) در دسترس طلاب محترم قرار گرفته است.
وی افزود: طلابی که درخواست انتقال به خارج استان (مدارس زیر نظر قم و یا مشهد) را دارند، باید توجه داشته باشند که شرط اولیه اتمام سطح یک(پایه ۶-۱) می باشد چه برای حوزه علمیه قم و چه حوزه های شهرستان زیر نظر قم.
مسئول انتقالات حوزه علمیه اصفهان گفت: عمده مشکل در انتقالی های خارج استان این است که طلاب در هنگام ثبت درخواست، مدارک مورد نیاز را بار گذاری نمی کنند؛ که این باعث تاخیر و یا عدم ارسال مدارک می گردد.
حجت الاسلام ابطحی با اشاره به لزوم تایید مدرسه علمیه مبداء برای انتقال گفت: این تایید به این دلیل است که مسئولین مدارس علمیه از تصمیم طلاب مبنی بر عزیمت به حوزه خارج استان اطلاع پیدا کنند و طلاب تا قطعی شدن انتقالی نباید با مدرسه علمیه مبداء تسویه نمایند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: طلابی که درخواست انتقالی داخلی دارند، باید از آخرین درخواست ایشان سه سال گذشته باشد مگر در موارد خاص مانند اتمام پایه مربوطه در مبداء.