حوزه علمیه اصفهان
مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان اصفهان

گزارش برگزاری اولین دوره پودمانی طلاب پذیرفته شده در آموزش و پرورش

حجت الاسلام و المسلمین مومنی معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان

بر اساس اینکه امروزه باید پرداختن به آموزش توأمان با پرورش باشد و با توجه به طلاب مستعدی که آماده خدمت در عرصه تعلیم و تربیت هستند لذا وزارت آموزش و پرورش انشاء الله ظرفیت بیشتری را اختصاص بدهد به پذیرش طلاب ، چرا که الان طلاب در یک روند معمولی  با سایر افراد در این آزمون شرکت می کنند و جذب می شوند، پس نیازمند تأمل و توجه و دقت بیشتری از طرف مسئولین آموزش و پرورش هستیم

با همت حوزه علمیه اصفهان در حال برگزاری اولین دوره پودمانی برای طلابی که از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش مورد پذیرش قرار گرفته اند هستیم

در این دوره حدود ۱۲۰ نفر از طلاب محترمی که در یک شرائط برابر با بقیه شرکت کنندگان توانستند در آزمون کتبی و همچنین مصاحبه قبول شوند در طرح پودمانی به مدت حدوداً ۲۰ روز  شرکت می کنند و مهارت های تدریسی و آموزش با مواد درسی را فرا می گیرند ، همانطور که غیر طلاب پذیرفته شده باید این دوره را بگذرانند ، بنابراین تا به اینجا هیچ تفاوتی بین طلاب و غیر طلابی که مدرک متناسب با ساختارهای آموزش و پرورش دارند وجود ندارد و ظرفیت خاصی برای طلاب در ماده ۲۸ قانون استخدامی آموزش پرورش دیده نشده است .

منتهی درخواست و مطالبه ما ،  تا با توجه به اینکه خیلی از عرصه های آموزشی، دینی هستند ، هم کارهای پرورشی و تعلیمات دینی ، هم دروس عربی و معارف ، ما بتوانیم جذب بیشتری از بین طلاب داشته باشیم چون می توانند به خوبی از عهده این ماموریت ها بر بیایند علاوه بر اینکه می توانند نقش  تربیتی خودشان را نیز بخوبی انشاء الله ایفاء کنند.

همچنین امروزه با توجه به عصر رسانه و اینکه امپریالیسم رسانه ایی و فرهنگی بر دنیا حاکم است ما شاهد بروز آسیب های اجتماعی شدیدی در بین نوجوانان و جوانان و حتی در برخی از سطوح بر کودکان هستیم ، کودکان و نوجوانانی که بشدت در معرض آسیب های رسانه ایی قرار دارند و والدین به خاطر مشغله های روزمره خودشان شاید کمتر فرصتی برای تربیت و توجه به این نکات داشته باشند و اینکه دانش آموزان مقاطع مختلف ، زمان زیادی از روز را در کلاس های آموزش و پرورش سپری می کنند

لذا نظام آموزش و پرورش هم باید توجه و تمرکز بیشتری برای پاسخ گویی به نیاز تربیت و پرورش نسل جوان داشته باشد و پرداختن به مسائل پرورشی را در اولویت کار خود قرار دهد و این میسّر نخواهد شد مگر با تلاش معلمین دلسوز از کادر آموزش و پرورش که نسبت به نکات اخلاقی و تربیتی  باید توجیه شوند تا با دانش آموزان این مسائل را کار کنند.

همچنین وقتی  طلاب وارد عرصه آموزش بعنوان دبیر و معلم می شوند، قطعا تاثیر گذاری بیشتری را دراخلاق و تربیت دانش آموزان ایجاد خواهند کرد و در ایجاد نگرش درست و رشد باورهای نوجوانان و جوانان موثر خواهند بود چرا که انسان هر چه دارد از مقام شامخ معلم خویش دارد که معلم اخلاقی که الحمد الله در سیستم آموزش و پرورش ما هم کم نیستند و وجود دارند ، طلاب هم می توانند با حضور خود، به آنها کمک کنند تا شاهد رشد و گسترش فزاینده اخلاق و معنویت در بین دانش آموزان در سیستم آموزش و پرورش باشیم .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 13 =