اصفهان همچنان پیشتاز در امور تبلیغ بین الملل برای گردشگران خارجی
حجت الاسلام محمدرضا زماني:
حجت الاسلام زمانی با ارائه ارائه آماری از تعداد جلسات و گفتگوهای دینی که در سال ۱۳۹۷ با گردشگران در مدرسه ناصریه صورت گرفته است، گفت: تعداد گردشگران حاضر در جلسات گفتگو از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون در مدرسه علمیه تبلیغی ناصریه بیش از ۲۶ هزار نفر بوده است .
دومین نشست ملی گردشگری معنوی که به میزبانی آستانه مقدسه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در شهر مقدس قم برگزار شد؛ در این نشست نمایندگانی از شهرهای اصفهان، یزد و کاشان که از شهرهای فعال در زمینه گردشگری مذهبی محسوب میشوند و سالانه میزبان بیشترین حجم گردشگران از کشورهای مختلف هستند، شرکت داشتند. تبلیغ
حجت الاسلام محمدرضا زمانی که به نمایندگی از حوزه علمیه اصفهان دراین نشست شرکت کرده بود اظهار کرد: شرکتکنندگان در این نشست به ارائه برنامههای خود در حوزه گردشگری و تبلیغ توریسم پرداختند.
وی ابراز کرد: مدرسه علمیه ناصریه و فعالیتهای تبلیغی توریستی اصفهان چون سال های گذشته پیشتاز در عرصه تبلیغ بین الملل معرفی شد که دلیل آن تنوع برنامهها و فعالیتهای تبلیغی، برنامههای مستمر در طول سال و حجم انبوه گردشگرانی که میزبان آنها در جلسات و گفتگوهای متعدد بوده است. تبلیغ
مبلغ زباندان اصفهان تصریح کرد: فعالیتهای تبلیغی و آموزشی انجام شده در حوزه علمیه اصفهان و همچنین ارتباطات و تعاملات صورت گرفته با سایر شهرهای داخلی و خارج از کشور از تهران تا امارات جهت تبلیغ بینالملل و توریسم برای دیگر نمایندگان تشریح شد.
وی درباره ارائه آماری از تعداد جلسات و گفتگوهایی که در سال ۱۳۹۷ با گردشگران در این مدرسه صورت گرفته است گفت: تعداد گردشگران حاضر در جلسات گفتگو از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا کنون در مدرسه علمیه تبلیغی ناصریه بیش از ۲۶ هزار نفر بوده است. تبلیغ
حجت الاسلام زمانی یادآور شد: تبلیغ چهره به چهره با گردشگرانی از کشورهای اروپایی، آسیایی، آمریکای جنوبی و آفریقایی و حتی استرالیا در قالبهای گروهی و انفرادی توسط مبلغین زباندان ذیل معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان انجام شده است که این تبلیغ ها به زبانهای انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و عربی بوده است.
وی در ادامه افزود: هچنین در این مدرسه تبلیغی توریستی دورههای آموزشی کوتاه مدت برای گردشگرانی که تمایل دارند بیشتر با اسلام و مبانی آن آشنا شوند برگزار میشود که مورد استقبال گردشگران و حتی راهنماهای آنها قرار گرفته است و در همین سال جاری تعداد قابل توجهی از توریستها که عمدتاً از اهالی علم و اساتید دانشگاهی بودهاند برای شرکت در این دوره ثبت نام کرده و از محتواهای آموزشی استفاده کرده اند.
وی بیان کرد:از جمله تفاوتهای اصلی بین تبلیغ توریسم در اصفهان و دیگر شهرهای توریستی، دائمی بودن برگزاری برنامههای تبلیغی است؛ در همه شهرهای توریستی، اغلب فعالیتهای موسمی و مناسبتی صورت میپذیرد و عمدتاً برنامهها در زمان اوج گردشگر (های سیزن) انجام میشود و در طول سال فعالیت تبلیغی وجود ندارد
مسئول دفتر تبلیغ و ارتباطات بین الملل حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: این در حالی است که مدرسه تبلیغی توریستی ناصریه در مسجد امام اصفهان فعالیتی دائمی دارد، تفاوت دیگر وجود نمایشگاه دائمی برای گردشگران در این مدرسه هست و سومین فرق عمده، امکان برگزاری دورههای آموزشی کوتاه مدت برای گردشگران خارجی است؛ این دورهها با خصوصیاتی که دارد، برای اولین بار در حوزه توریسم مذهبی در ایران انجام شده است و امید واریم که بتوانیم این فعالیت را گسترش دهیم.