حوزه علمیه اصفهان
مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان اصفهان

همایش ملی ناجا و جامعه اسلامی مبتنی بر منظومه فکری رهبری برگزار می شود

حجت الاسلام محمد حسین عادل پور:

حجت الاسلام عادل پور از برگزاری همایش ملی ناجا و جامعه اسلامی مبتنی بر منظومه فکری رهبرمعظم انقلاب بر اساس ۲۸ محور خبرداد.

حجت الاسلام  محمد حسین عادل پور،  پیش از ظهر امروز در جلسه مشترکی که با معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان برگزارشد، از برگزاری همایش ملی ناجا و جامعه اسلامی مبتنی بر منظومه فکری رهبری خبر داد.

وی با بیان اینکه این همایش در راستای ترویج منویات ارزشمند رهبر معظم انقلاب و تحقق آنها در جامعه است، گفت: حدود ۲۸ عنوان و محور برای این همایش انتخاب شده است که از میان ۲۸ محور انتخاب شده برای این همایش، ۶ محور خاص استان اصفهان و محققین اصفهانی برگزیده شده است  و سعی شود معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان با همکاری دیگر نهادهای حوزوی چون دفتر تبلیغات اسلامی به همراه محققین و پژوهشگران خود برموضوعات متمرکز شوند و مقالاتی علمی را ارائه دهند.

حجت الاسلام عادل پور با اشاره به زوایا و عرصه های مختلف وظیفه پلیس عنوان کرد: عقیدتی سیاسی ناجا استان در خدمت محققین و پژوهشگران و نویسندگان حوزوی برای نگارش هرچه بهتر مقالات در جهت موضوعات و محورهای انتخاب شده در این همایش هست و از نظر مشورتی و راهنمای کتبی و منبعی از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه اصفهان، حوزه علمیه ای ریشه دار و کهنی است، گفت: لذا انتظار شایسته ای است که حداقل یکصد مقاله علمی از سوی حوزویان به دبیرخانه این همایش ارسال شود، که پس از داوری مقالات، به مقالات برگزیده دراستان هدیه ۴ میلیون ریال و به مقالات برتر کشوری هدیه ۴۰ میلیون ریالی تعلق خواهد گرفت.

رئیس عقیدتی سیاسی ناجا استان اصفهان ابراز کرد: امروز چنین به نظر می رسد که تحقق مبانی فکری رهبر معظم انقلاب در سطح جامعه از ضروریات است، چرا که دشمن به دنبال بایکوت خبری این مبانی فکری است، به تعبیر رهبری باید ارزش ها را در سطح جامعه علنی کنیم.

حجت الاسلام عادل پور خاطرنشان کرد: معمولا حوزه علمیه نقش کلیدی در جامعه دارد وخمیرمایه همه مسائل معرفتی و دینی است بنابراین همه حوزویان مسائل را جامع  و کامل می نگرند لذا ضرورت می طلبد که دراین همایش ملی حضور پویا و فعال داشته باشند.

وی در پایان پیرامون تشریح محورهای همایش خاص استان اصفهان  توضیح داد: اولین محور مبانی نظری، رویکردها و ابعاد جامعه اسلامی، مبانی نظری و اصول جامعه اسلامی در منظومه فکری مقام معظم رهبری، نقش و جایگاه ناجا در تحقق جامعه اسلامی مبتنی برمنظومه فکری، نقش و جایگاه سازمان ها، مراکز نظامی و انتظامی،آموزشی و فرهیختگان، جایگاه جامعه اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب و نقش ناجا در تحقق آن و در آخر الزامات آموزش- پژوهشی ومهارتی ناجا در تحقق جامعه اسلامی است.

در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی، در زمینه همایش ملی ناجا و جامعه اسلامی مبتنی بر منظومه فکری رهبری اظهار کرد: برگزاری چنین نشست های هم اندیشی در برگزاری هرچه باشکوه تر این همایش وتحقق اهداف آن موثر است.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه اصفهان در زمینه تحقق منویات رهبری از هیچ امری فروگذاری نخواهد کرد تصریح کرد:  قطعا معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان تلاش خواهد کرد که نقشی پر رنگ در زمینه ارائه مقالات علمی از سوی محققین و پژوهشگران حوزه پیرامون محورهای انتخابی همایش ملی ناجا داشته باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: انگیزه در امر دست به قلم شدن و نگاشتن مقالات علمی بسیار موثر بوده، البته اغلب آن ها شامل انگیزه های درونی است که به عنوان موتور محرک محقق و نویسنده در زمینه ارائه مقاله صورت می پذیرد.

وی عنوان کرد: برگزاری یکی از امور موثر در ایجاد انگیزه های درونی، برگزاری جلسات هم اندیشی و همکاری ارگان های مشارکت کننده در همایش با یکدیگر است.

حجت الاسلام جلالی در ادامه جلسه از موافقت و اهتمام جدی معاونت پژوهش برای ارائه چکیده مقالات علمی پیرامون محورهای همایش تا ۳۱ مردادماه و ارائه اصل مقالات تا ۱۵ شهریورماه سال جاری خبرداد.

وی در پایان  متذکر شد: تمرکز و توجه هر محقق به یک موضوع از محورهای شش گانه همایش موجب تقویت و عمق مطالب نگاشته شده  و مقالات علمی می شود.

حوزه علمیه اصفهان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 9 =